Mostra PRO Catalan Arts

Un any més, La Llotja –ubicada al primer pis del Museu de la Pell– serà l’espai relacional de la Mostra Igualada acollint tots els professionals acreditats i un seguit d’activitats d’interès per al sector.

Enguany, per potenciar encara més l’afluència, trobada de professionals i participació a les activitats de La Llotja, el dijous 10 i el divendres 12 de març s’aturarà la programació d’espectacles en la franja de les 11:30h fins al migdia. El dissabte 13 d’abril l’agenda escènica matinal es mantindrà ben activa, però es reforçarà l’activitat a La Llotja amb un nou gruix d’actes rellevants. (Consulteu a sota el programa)

Paral·lelament a l’organització d’activitats per als professionals, La Llotja serà el punt de benvinguda on es recolliran les acreditacions i on es podrà trobar l’espai necessari per dur-hi a terme tot allò que requereix una fira: reunions, converses informals, intercanvi d’opinions, debat, treballar amb l’ordinador i, també, una àrea per descansar o la possibilitat de gaudir d’un ambient distès tot prenent una beguda amb companys de professió.

 

Programa

Dijous 11 d'abril

JORNADA SPEEM: LA PROGRAMACIÓ D'ESPECTACLES INTERNACIONALS: EINES I ESTRATÈGIES 

11h a 13h | Auditori Museu de la Pell 

  • Jornada co-organitzada per la Direcció General de Promoció Cultural i Biblioteques, dirigida a responsables de programació, en relació a la programació d'espectacles internacionals a Catalunya, a partir de debats i casos de bones pràctiques.
  • El Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals (SPEEM) és una xarxa integrada per teatres i auditoris de tot el territori creada amb l’objectiu de consolidar l’activitat cultural als municipis catalans i de distribuir-la homogèniament, per tal de garantir el dret de la ciutadania d’accedir en condicions d’igualtat a la cultura. 

PRESENTACIONS DE PROGRAMADORS INTERNACIONALS I ESTATALS

12h a 13h | Auditori Llotja

  • Coneix els diferents programadors i programadores provinents de fora de Catalunya que seran presents a la Mostra Igualada a partir d'una roda ràpida de presentacions.

INAUGURACIÓ DE LA LLOTJA I VERMUT PRO

13.30h | Auditori Llotja

  • Benvinguda institucional de la Mostra Igualada, parlaments i brindis inaugural. A continuació, es durà a terme el Vermut PRO.

PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA 

15:30h a 16h | Llotja

  • Una trobada informal amb la facilitaPRO Margarida Troguet, que rebrà als professionals que assisteixin per primera vegada a la Mostra per tal de donar-los la benvinguda i assessorar-los per treure el màxim profit a la fira. 

AJUTS TRANSVERSALS DE L'ICEC

16h a 17h | Auditori Llotja

  • Eines i recursos que l'ICEC posa a disposició dels professionals i empreses que produeixen espectacles teatrals infantils i juvenils tant en termes de formació, finançament, i assessorament. 

Divendres 12 d'abril

L'APOCALIPSI DE LES ARTS EN VIU

11h a 13h | Auditori Llotja

  • Comunicat d'emergència. Davant de la catastròfica (però versemblant) notícia de la desaparició sobtada de tots els equipaments culturals de Catalunya, és urgent conformar un comitè de crisi amb les supervivents per fer néixer de les cendres un nou teatre per a joves. 
  • Per la participació en aquesta activitat serà necessària inscripció prèvia i imprescindible desprendre's d'actituds edatistes. Activitat co-organitzada amb L'Última Merda Col·lectiu, dirigida a tots els professionals.

VERMUT PRO

13h a 14h | Llotja

  • El moment per reunir-se en un ambient distès i gaudir d'una bona estona amb els professionals de la Mostra tot fent un beure.

PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA 

15:30h a 16h Llotja

  • Una trobada informal amb la facilitaPRO Margarida Troguet, que rebrà als professionals que assisteixin per primera vegada a la Mostra per tal de donar-los la benvinguda i assessorar-los per treure el màxim profit a la fira. 

PRESENTACIÓ DE LES AJUDES DE L'INSTITUT RAMON LLULL ADREÇADES A COMPANYIES

16h a 17h | Auditori Llotja

  • Si ets una companyia catalana o balear i actues fora de Catalunya vine a aquesta presentació i coneixeràs les eines que l’IRL posa al teu abast  per donar suport a la mobilitat d’artistes i la traducció i/o adaptació i/o subtitulació de textos dramàtics. Aprofitarem també per informar-vos de les línies de suport a la programació internacional i la de residències internacionals adreçades a equipaments que poden ser del vostre interès.
  • La sessió constarà d’una breu presentació de les línies i de les dates de les properes convocatòries, i d’una segona part dedicada a respondre les preguntes dels assistents. Presentació a càrrec de l’equip d’arts escèniques de l’IRL.

Dissabte 13 d'abril

PRESENTACIÓ DE LA PLATAFORMA DE GESTIÓ D'ARTS ESCÈNIQUES ARES 

11h a 11.30h | Auditori Llotja

  • Ares és una plataforma dissenyada i implementada a partir de la sinergia de diferents companyies amb un únic objectiu: donar una solució per a la gestió de les arts escèniques.
  • En l'activitat programada, farem una breu presentació de les funcionalitats de l'eina per tal de donar-la a conèixer al públic de la Mostra.

PRESENTACIONS DE PROJECTES ARTÍSTICS VINCULATS AMB L'EDUCACIÓ

11.30h a 13h | Auditori Llotja

  • Una sessió per descobrir projectes que vinculen les arts amb l'educació. La jornada es desenvoluparà a partir de la presentació de casos de bones pràctiques.
  • Tindrà lloc la presentació del nou programa temporal per a la millora de la presència de les arts i la cultura a l’educació. per part del govern de la Generalitat de Catalunya. També es comptarà amb la participació de la Fundació Carulla, La Caixa del Lliure, La Cultivadora i la docent Xesca Vela
  • Activitat en col·laboració amb la TTP.

VERMUT PRO

13h a 14h | Llotja

  • El moment per reunir-se en un ambient distès i gaudir d'una bona estona amb els professionals de la Mostra tot fent un beure.

PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA

15:30h a 16h | Llotja

  • Una trobada informal amb la facilitaPRO Margarida Troguet, que rebrà als professionals que assisteixin per primera vegada a la Mostra per tal de donar-los la benvinguda i assessorar-los per treure el màxim profit a la fira.

Amb el suport de: